Simpozij „Slika i hiperrealizam: Slikarstvo, fotografija i film“

Muzej suvremene umjetnosti, Hrvatsko društvo pisaca, Časopis za teoriju, kulturu i vizualne umjetnosti TVRĐA, Centar za vizualne studije iz Zagreba i IMAGES – Journal for Visual Studies, u povodu velike izložbe Jadranke Fatur, koja se u MSU-u otvara 11. listopada 2018., organiziraju u Zagrebu 15. i 16. studenoga interdisciplinarni znanstveni simpozij na temu „SLIKA I HIPERREALIZAM: Slikarstvo, fotografija i film“.

 

Što se događa sa slikom „danas“ u doba sveopće vizualizacije života i stvarnosti? Da bismo mogli odrediti razliku između realizma i hiperrealizma potrebno je vidjeti kako fotografska slika „prikazuje“/“predstavlja“ ono što jest. U svim filozofijskim analizama ovog problema od Benjamina, Kracauera, Flussera, do Barthesa i Baudrillarda vidimo nešto zajedničko. Pojam se slike više ne izvodi iz sublimnoga objekta mita, religije i njihovih sekularnih nadomjestaka u modernome dobu kao što su to politika-ideologija i estetsko iskustvo. Nestanak referencijalnoga okvira onog što je označavao pojam svijeta nadomješten je znanstveno-tehničkom proizvodnjom „nove stvarnosti“. Utoliko se hiperrealizam ne svodi samo na tehnologijski napredak u „stupnju estetizacije“. Uostalom, slikarstvo 1970-ih godina, koje se poziva na iskustvo američkoga fotorealizma kasnih 1960-ih godina, nastalo je u praznome prostoru između pop-arta i konceptualne umjetnosti s težnjom da reklamnoj transparenciji estetskoga objekta suprotstavi ono subverzivno „živo“. Hrvatska umjetnica hiperrealizma, slikarica Jadranka Fatur, čija retrospektivna izložba u Muzeju suvremene umjetnosti 2018. godine predstavlja primjereni povod za teorijska promišljanja odnosa slike i medijski konstruirane stvarnosti (slikarstvo, fotografija i film), otvara svojim djelom bitna pitanja o krizi reprezentacije vizualnih umjetnosti „danas“. Stoga će se simpozij usmjeriti da pridonese kritičkom rasvjetljavanju uloge slikarstva, fotografije i filma u odnosu na fluidni referencijalni okvir digitalno umreženoga društva, politike i kulture bez koje slika ostaje neutemeljenom.

 

Pozivamo vas da sudjelujete na simpoziju i pridonesete svojim prilozima znanstvenoj artikulaciji vizualnih studija i znanosti o slici u svjetlu suvremenih interdisciplinarnih promišljanja ovog problema.

 

Tematska okružja simpozija:

 

(1) Hiperrealizam, fotorealizam i filozofija medija

 

(2) Ima li slikarstvo još svoj predmet u doba vizualizacije života?

 

(3) Fotografija i film – što nakon reprezentacije?

 

(4) Slika u doba tehnosfere

 

U okviru rada simpozija bit će predstavljena i nova knjiga Žarka Paića, ANĐEO POVIJESTI I MESIJA DOGAĐAJA: Umjetnost-Politika-Tehnika u djelu Waltera Benjamina, koju je nedavno objavio Fakultet za medije i komunikacije iz Beograda u svojoj cijenjenoj biblioteci FILOXENIA (urednik edicije: Obrad Savić, te glavna i odgovorna urednica Aleksandra Prole i izvršni urednik Ivan Isailović).

 

Izlaganja sudionika simpozija ograničena su na 30 minuta, nakon čega slijedi rasprava. Očekujemo i radujemo se vašem sudjelovanju. Sve informacije o organizaciji simpozija bit će dostupne na web stranici Centra za vizualne studije (www.vizualni-studiji.com).

 

Jezik simpozija: hrvatski.

 

Tekstovi izlaganja sa simpozija bit će objavljeni u jednoj od publikacija časopisa TVRĐA i IMAGES – Journal for visual studies 2019. godine. Molimo vas da potvrdite sudjelovanje na simpoziju do 20. rujna 2018. godine. Naslov vašeg izlaganja i sažetak (20 redaka teksta) pošaljite na mail adresu: purgar@vizualni-studiji.com (subject: tekst za simpozij) ili na mail adresu: zarko.paic@zg.t-com.hr do 10 listopada 2018. godine.

 

Kontakt

 

Dr.sc. Žarko Paić, izv. prof. na Tekstilno-tehnološkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu i glavni urednik časopisa TVRĐA

 

Dr.sc. Krešimir Purgar, izv. prof. na Akademiji za kulturu i umjetnost Sveučilišta u Osijeku i glavni urednik časopisa IMAGES – Journal for visual studies.

 

 

Izvor: http://www.msu.hr/#/hr/21675/

 

 

Odgovori